description

Μέχρι και τη διόρυξη του Ισθμού που πραγματοποιήθηκε τελικά μεταξύ 1882-1893 (ανήκει στα μεγάλα έργα της κυβέρνησης Τρικούπη) πολλοί είχαν επιχειρήσει να βρουν λύση στο πέρασμα των πλοίων από τον Κορινθιακό στο Σαρωνικό κόλπο. Οι αρχαίοι Έλληνες προκειμένου ν’ αποφύγουν τον γύρο της Πελοποννήσου λοιπόν είχαν κατασκευάσει το Δίολκο (“Ολκός νεών”). Δρόμο, στρωμένο συμμετρικά με μεγάλους κυβόλιθους πλάτους 3,5-5μ. Η κατασκευή του Διόλκου προέκυψε από την ανάγκη για γρήγορο πέρασμα των πλοίων από τον Σαρωνικό στον Κορινθιακό κόλπο και αντίστροφα. Το δυτικό άκρο του ανακατασκευάσθηκε στις αρχές του 4ου π.Χ. αιώνα ενώ βεβαιώνεται η χρήση του ως 9ο μ.Χ. αιώνα.
Ο Ισθμός, το στενό αυτό κομμάτι γης, που ενώνει τη Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόννησο, αποτέλεσε, από την αρχαιότητα, μείζον ζήτημα για τους κατοίκους της Κορίνθου, αφού χώριζε το Σαρωνικό από τον Κορινθιακό κόλπο -και κατ’ επέκταση το Αιγαίο από το Ιόνιο πέλαγος- ενώ καθιστούσε τη μετάβαση από τη μία θάλασσα στην άλλη επικίνδυνη, κουραστική και χρονοβόρα.
Έτσι, λοιπόν, στους χρόνους του Περίανδρου κατασκευάστηκε ο δίολκος, ένας δρόμος λιθόστρωτος, από την παραλία του Σχοινούντα (Καλαμάκι) έως το δυτικό πέρας του καναλιού. Ο δρόμος αυτός, ο οποίος κατά ένα μεγάλο μέρος αποκαλύφθηκε από τη σκαπάνη του Νικ. Βερδελή, δεν είχε χαραχτεί σε ευθεία γραμμή, με σκοπό να αποφευχθούν οι απότομες ανηφοριές και κατηφοριές, έχει πλάτος 3,5-5 μέτρα και είναι στρωμένος με κανονικούς, πώρινους κυβόλιθους.
Δεξιά και αριστερά φαίνεται πως είχαν ισοπεδωθεί χωματόδρομοι, χρήσιμοι επίσης στο έργο της μεταφοράς των σκαφών. Στη μέση του λίθινου καταστρώματος υπάρχουν δυο βαθιές παράλληλες αυλακιές, που απέχουν 1,50 μέτρα η μία από την άλλη. Στις αυλακιές αυτές κινούνταν οι τροχοί μιας, μεγάλου μήκους, κατασκευής, η οποία έφερε πάνω της το σκάφος και η οποία ονομαζόταν ολκός. Η, πολύ κουραστική, αυτή διαδικασία χρησιμοποιούταν μόνο για ελαφρά πλοία και κυρίως πολεμικά, όταν ήταν πραγματικά ανάγκη να βρεθούν γρήγορα από τη μία θάλασσα στην άλλη.
Όταν λοιπόν κάποιο πλοίο επιθυμούσε να περάσει το Δίολκο, άφηνε το εμπόρευμα του σε ένα από τα 2 λιμάνια της πόλης, το οποίο και μεταφερόταν οδικά. Στη συνέχεια το ίδιο το πλοίο ξεκινούσε την πορεία του πάνω στους «τροχούς». Μόλις το πλοίο ξαναέπεφτε στη θάλασσα το εμπόρευμα επαναφορτωνόταν και το ταξίδι συνέχιζε. Η, πολύ κουραστική, αυτή διαδικασία χρησιμοποιούταν μόνο για ελαφρά πλοία και κυρίως πολεμικά, όταν ήταν πραγματικά ανάγκη να βρεθούν γρήγορα από τη μία θάλασσα στην άλλη.

Amenities
Data not found.
Video
FAQ
Review
Detail info
Website
Email
No data
Phone
KeywordNo data
Featured Listing
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ
Περαχώρα
Ο Φάρος Μελαγκάβι ή Ηραίο χτίστηκε το 1897, βρίσκεται στην χερσόνησο ...
No data
Closed Now